Matrix

W lutym przyszłego roku zaczynają się zdjęcia do czwartej części kultowego filmu „Matrix”. Zagrają w nim znani z pierwowzoru Keanu Reaves i Carie-Ann Moss. Cyberpunkowe stylizacje à la Trinity i Neo są teraz modną rzeczywistością, niekoniecznie wirtualną. Poprzednia kampania marki Balenciaga, nagrana zresztą na oldschoolowym nośniku – kasecie VHS – pokazała wyraźnie, że choć od premiery filmu „Matrix” minęło 20 lat, kultowe dzieło nadal jest chętnie cytowane kolekcjach projektantów.



Moda lubi powroty. Czarny total look z obowiązkową obecnością skóry jest teraz na topie. I to zarówno w wersji damskiej jak i męskiej. Skórzane spodnie i sukienki, sięgające do ziemi płaszcze w wersji mat lub z winylowym połyskiem, dopasowana dzianina. Futurystyczno-industrialny styl w głębokiej czerni ma wielu wielbicieli wśród fashionistów. Ukłonem w stronę „Matrixa” są też charakterystyczne wąskie okulary przeciwsłoneczne, które wylansowały celebrytki, m.in. Rihanna.
Hitem, który pojawił się na fali inspiracyjnych powrotów do późnych lat 90 jest Nokia 8110. Współczesna komórka do złudzenia przypomina słynnego „banana”, którego w filmie używał Neo. Wraz z telefonem, w ramach modnych wspomnień, dostajemy tez nową wersję kultowej gry snake.